Oates, Tim (2014) Why textbooks count, University of Cambridge
Innehåll
- Analogt, digitalt eller hybrid?
- Format
- Struktur
- Metodik
- AI
- Distribution
- Policy
- Strängnäsmodellen – ett förslag
Ladda ner presentationen i pdf-format: Läromedel Håkan Plith
Skolsituationen avgörande
Evidens (anekdotisk men ändå…)
A. HTML (Europakunskap)
B. ePub (Kindle)
C. Pdf (Europakunskap)
SvD (2018) https://www.svd.se/brittisk-expert-barn-lar-sig-inte-med-digitala-hjalpmedel
Myrberg & Winberg, (2018) Screen vs paper: What is the difference for reading and learning? Insights
Ljud
Film
Förklaring
6. Distribution
- Koppling till lärplattformar (Inloggning)
- Federativ lösning genom Skolfederation.se
- Nationella prov kräver enhetlig och säker inloggning
Policydokument – Stockholms stad
Grönberg, Åke (2014) Att förändra skolan med teknik: bortom ”en dator per elev”, Örebro universitet